top of page

SICILYA

taormina sicilya benburayaasikoldum

Dayanamadim, catania biletlerinde kampanya oldugunu gordugum an dayanamadim… Hemen Ozge’yi durtukledim, o zaten dunden razi. O da Asli’yi durtukledi, o hepimizden onde razi. Hersey 15 dakika icerisinde oldu. Benim Catania biletlerindeki kampanyayi gormem, bizim haberlesmemiz ve biletleri almamiz tam 15 dakika surdu. Kim demis kadinlar yavas hazirlanir diye? Bizim bir tatile hazirlanmamiz (bavul degil tabii beyin olarak) tami tamina 15 dakika.

Bir tatile gitmenin en eglenceli kismi, o tatilin programini hazirlamak. En azindan benim icin oyle. Hepimiz biraz kendi capimizda hazirlandik, benim evde bulustuk. Allaaam Asli bildiginiz dosyayla geldi. Sayfa sayfa dosya. Sunum hazirlar gibi hazirlanmis. Birkac saatte tum programi cikarttik.

Program soyle:

Tatilimiz carsambadan pazara kadar.

Carsamba sabahi erkenden Catanya’ya variyoruz, arabamizi alip Taormina’ya geciyoruz. Biz o otelden bu otele surekli yer degistirmemek icin tum tatil boyunca Taormina’da kalmaya karar verdik.

Esyalari otele biraktiktan sonra sirasiyla Noto, Marzamemi ve Siracusa’ya gecis.

Persembe gunu ogleden sonraya kadar Isola Bella - Taormina, ogleden sonra God father’in cekildigi Savaco.

Cuma gunumuzu Etna dagina ayirdik.

Cumartesi gunu Cefalu ve pazar donmeden once Catania.

Sicilya cok buyuk bir ada, ve tum adayi carsambadan pazara gezmemiz imkansizdi. Bu yuzden basta Palermo olmak uzere bazi yerleri bir sonraki Sicilya seyahatimize biraktik. (evet yine gelicez.)

Carsamba gunu geldi catti ve biz 3 kiz Catania’ya uctuk. Arabamizi almaya gittik. Araba cok pahaliydi arkadaslar. Avrupa’nin bircok yerinde araba kiralamis olan ben Sicilya’yi bu konuda gayet kazik buldum. Bir de 70 euro (cok emin degilim, Kayserili beynimi bu odedigim parayi unutmaya zorladim) arabayi alandan alma vergisi odedik. Hayatimda ilk defa boyle bir vergi duyuyorum, italyan yaraticiligi diyorum. Tabii biz arabayi alirken Asli’nin bavulunun kilidi kirilmis kiz onu acmaya calisiyor, bavul acilmiyor, biz Ozge’yle of araba da amma pahaliymis sunu mu dusursek bunu mu dusursek derken, Asli arka planda bavulun ustune cikip tepiniyor, biz sigorta fiyatlarini incelerken, Asli arka planda yasli bir italyan bulmus ondan kerpeten istiyor, adam ingilizce bilmiyor Asli Italyanca, ama o kerpeten bulunuyor, biz son araba fiyatini 4le carpip 3e bolerken amca ve Asli kerpetenle bavulun kilidini acmislar, Asli mutlulukla amcaya sariliyor ve biz de arabamizi alip alandan cikiyoruz.

Otelimiz gercekten cok guzeldi arkadaslar. Tepeden deniz manzarasi, uzakta Etna dagi. Ama biz otelde cok durmadik, hemen uzerimizi degistirip ilk hedefimiz olan Noto’ya dogru arabamizi surduk.

Noto, kucucuk tatli bir sehir/kasaba. Gezmesi en fazla bir saat surer. Meydani, kilisesi de cok guzel ama ben en cok merdivenlerine tutuldum. Rengarenk…(yazar burda tam instagramlik diyor.)

noto sicilya benburayaasikoldum

Noto’dan sonra Marzamemi’ye geciyoruz. Ben buraya asik oldum. O kadar tatli bir meydani var ki…

Marzamemi cilginlar gibi ruzgar alan bir yerdi. Oyle ki Ozge’nin kafasindaki sapka mutemadiyen denize dogru uctu. Burda Asli’ya ve kendime dair 2 sey kesfettim.

Ozge’nin sapkasi her uctugunda sanki bir marti gurultu yaparak yanimizda ucuyormus gibi hissediyordum, alla alla bu marti niye sadece Ozge’nin sapkasi ucunca yanimiza geliyor diye dusunurken, meger sapka ucup Ozge arkasindan kosunca Asli guluyormus. Marti Asli’ymis. Asli yarilinca marti sesi cikariyor arkadaslar.

Kendime dair kesfimse, orta Amerika’nin en hizli instagram story cekeni benmisim. Sapka ucuyor, Ozge Hulya Kocyigiyit kosusuna baslarken ben cat hikayeyi cekmeye basliyorum. (arkada marti sesi(!) tabii ki)

marzamemi sicilya benburayaasikoldum

Tatillerde marka alisveris yapmayi sevmem. 30 yasimla birlikte, 20li yaslardaki marka sevdam coktan bitti. Acikcasi su anda pahali bir canta gordugumde offf bunla kac bilet alinir hesabi yapip vazgeciyorum. Tatilde oraya ozgu seyleri almayi seviyorum. Gitmeden de kafama koymustum, bir sicily bag alinacak diye. Fotografta Asli’nin Marzamemi’den aldigi muhtesem canta var, en uygun fiyatlar burdaydi, Taormina’da daha cok cesit var ama fiyatlar cok daha yuksek.

sicily bag sicilya benburayaasikoldum

Tam olarak burda, kendimizi elestirmek isterim. Carsamba gunu icin yaptigimiz program aslinda baya yogun olmus. Bu sebepten Siracusa’ya hakettigi ilgiyi gosteremedik. Hizli bir gezi yaptiktan sonra efsane bir yerde yemek yedik ve otelimize donduk.

siracusa sicilya benburayaasikoldum

Ikinci gun, sezonun ilk deniz acilisini yapalim dedik ve Isola bella’ya gittik. Ogleden sonraya kadar sezlongun, denizin tadini cikarttik, pizzamizi yedik, tekne turu yaptik ve God father’in cekildigi Savoca icin yola ciktik.

isola bella sicilya benburayaasikoldum

Tatilde en en en cok eglendigim yere geciyoruz simdi. Isola bella’da yeterince yandigimiza karar verdikten sonra God father’in da cekildigi Savoca kasabasina gectik. Bar Vitelli’de havaya girdik ve arkadaslarimiz 2. cocuklarini dogururken kendi capimizda mafya pozlari verdik ve hatta videolar cektik.

bar vitelli savoca sicilya benburayaasikoldum

BURALARA YAZ GUNU LAV YAGIYOR CANIM : ETNA

3. Gunumuzu Etna Yanardagina ayirdik. Arabamizla belli bir yere kadar surdukten sonra once teleferik sonra da otobuslerle etna daginin tepesine kadar ciktik. Gercekten cok etkileyiciydi ama ben fazla oksijenden kafa oldum sanirim. Arabaya geri dondugumuzde muzigin sesini sonuna kadar acip yeni evlenmis Seyma Subasi danslari yaptim ve bunu yaparken araba kullandim.

etnasicilya benburayaasikoldum

etna sicilya benburayaasikoldum

Etna’dan dondugumuzde sunu fark ettik ki BIZ DAHA TAORMINA’YI GEZMEMISTIK.

Taormina oyle guzel, oyle tatli bir yer ki, otelimizi burda sectigimiz icin cok mutluyum. Her kose fotograflik, basimizi cevirdigimiz her yerde bir guzellik. Ve tabii ki sicily bagler, takilar, ev esyalari.

Tek tek surayi gezin burayi gezin diyemem. Merkezinde kaybolun, tum ara sokaklara girin, bu yol nereye cikar acaba diye merak edin ve emin olun ki o yol cok tatli bir yere cikiyor.

Taormina’da :

• I <3 Taormina yazan merdivenlerde fotograf cektirmeden,

• Aksam Daiquiri’nin merdivenlerinde kokteyl icmeden,

• Villa Zuccaro’da pizza yemeden

• Ristorante Malvasia’da limonlu spaghettiyi deneden,

• Morgana’da dans etmeden donmeyin.

Taormina’dan 2 sicily bag, bir de evim icin bu bibloyu aldim. Dis fircalik olarak kullaniyorum. (2. fircayi koyacagimiz gunler de gelecek!!!)

hediyelik esya sicilya benburayaasikoldum

Ertesi gun Sicilya’da en cok merak ettigim yerlerden biri olan Cefalu icin erkenden yola ciktik. Erkenden cunku 3 saatlik mesafedeydi. Aslinda en mantiklisi Palermo’ya gidecegimiz tatilde Cefalu’ya gitmekti ama cook merak ettik, dayanamadik. Aslinda Cefalu’ya bir fotograf karesi icin gitmeyi cok istiyordum.

Sehre dogru donuk bir bank ve o bankta oturan yasli bir cift. O kadar etkileyici bir pozdu ki Cefalu benim icin o fotografla ozdeslesti. Ben de bu pozu daimi sevgilimle vermeliydim. Tabii ki Ozge’yle!

cefalusicilya benburayaasikoldum

Cefalu! Taormina mi Cefalu mu, hangisini daha cok sevdim bilmiyorum. Onun da sokaklarinda kaybolun.

cefalu sicilya benburayaasikoldum

Sayili gun, hele de tatil, hele de guzel gecmisse, o kadar hizli bitiyor ki.

Son gun aglamakliyiz, moralimizi yerine hic birsey getire…CANNOLI!

Arabaya atladik, ucaga gitmeden Catania’yi gezicez ve son Cannolilerimizi yicez.

Catania’ya dair hafizamda bir tek cannolilerin tadi var.

cannoli catania katanya sicilya benburayaasikoldum

Catania merkezde birkac defa turlarken bizim vatanimizin cennet oldugunu her yurtdisina cikacagimi duydunda bana tekrar tekrar soyleyen dedemin sesi cinlaniyor kulaklarimda: “Ne gerek vardi Catania’ya, ben seni Tarlabasi’nda gezdirirdim.”

Catania koskocaman bir tarlabasi. Binalar, pencerelere asilmis camasirlar… Kendine has bir guzelligi var Catania’nin.

catania katanya sicilya benburayaasikoldum

Sicilya, muhtesem bir tatildin. Yine gelicez.